برنامج مقترح قائم على نظرية جانبي الدماغ لتنمية التحصيل المعرفي ومهارات الاتصال لدى الطلاب الدارسين لمادة علم النفس في المرحلة الثانوية

نوع المستند : المقالة الأصلية

المؤلف

المستخلص

يهدف هذا البحث لتنمية التحصيل المعرفي ومهارات الاتصال لدى طلاب المرحلة الثانوية الدارسين لمادة علم النفس باستخدام نظرية جانبي الدماغ وما تتضمنه من خطوات ومراحل تتمثل في" الإعداد، الاکتساب، التفصيل، تکوين الذاکرة، التکامل الوظيفي"، وقد أکدت نتائج البحث فاعلية البرنامج في تحقيق تنمية التحصيل المعرفي ومهارات الاتصال لدى طلاب المرحلة الثانوية. 
 
A proposed program is based on the theory of both sides of the brain to development of cognitive achievement and communication skills among students studying for psychologyin the secondary stage
Faoziya Salem Abdulla
Abstract

 Top of Form

The aims of this research to develop the cognitive achievement and communication skills among secondary school students studying the psychology using both sides of the brain theory which consist of  steps and stages included preparing, gain, details ,memory booster and functional integration," results of the program effectiveness confirmed for achieving development, cognitive achievement and communication skills among secondary school students.
 
 

الكلمات الرئيسية